Partiföreningen

Enique vann V-kuppen 2010

Enique tar emot förstapriset i V-kuppen 2010

I helgen annordnades Fun4U:s sportlovs-lan i Folkets Hus. Nära 100 ungdomar hade släpat med sig sina datorer för att delta eller kommit dit som besökare. Vänsterpartiet var delaktiga och sponsrade bland annat V-kuppen där man tävlade i spelet Counter Strike. Även en frågetävling annordnades där ungdomarna fick ge förslag på vad de skulle förändra om de bestämde i kommunhuset.

Natten till måndag avgjordes V-kuppen och segrande lag blev Enique, bestående av jontee (Jonathan Högberg), ezkimez (William Johannesson), Sycriz (Kevin Skaret Grönholm), Addeh96 (Adam Elfsten) och victor1996 (Victor Berggren). Stort grattis till grabbarna!

John Henström tar emot priset i frågetävlingen åt Alexandra Bergqvist.

Vinnaren i frågetvälingen blev Alexandra Bergqvist. Skulle hon bestämma i kommunhuset skulle hon renovera skolorna och förbättra skolmaten, hjälpa Kulturskolan, spara och ordna ett bättre kommunikationssystem i skolor och arbete. Mycket tankvärt tyckte vi och valde därför hennes förslag, även om flera andra också var bra. Tyvärr kunde inte Alexandra själv ta emot priset vid prisutdelningen, utan detta gjorde hennes kompis John Henström, som hon enligt utsago även skulle dela priset med. Tim Isaksson, Ung Vänster var prisutdelare och priser till vinnarna var pengar, tandborstar och V-kuppendekaler.

Vi vill även från Vänsterpartiet passa på att rikta ett stort tack till eldsjälarna bakom Fun4U som lägger ner mycket tid och möda för att våra ungdomar ska ha något kul att göra. Tack!